9 Temmuz 2011 Cumartesi

~Öyle Manyakça Bi Şey~

Merhabalar efendim. N'aber? Valla, biz de yuvarlanıp gidiyoruz işte. Neyse, konuyu uzatmayacağım. Bir süredir Korelilere merak salmış durumdayım, ve arkadaşımın bulduğu bir kaynaktaki Korece ile ilgili paylaşımları sizlere sunacağım. Yalnız öncelikle, bu işin nasıl olduğunu bir anlatayım u.u

Beni az çok tanıyan herkesin de bildiği gibi, bir süredir rp ile ilgileniyorum. *RP nedir diyenler için şöyle bir özetleyeyim; ana teması belli bir sitede kendinize ait yarattığınız karakterler için oluşturduğunuz kurguyu, diğer karakterler ile birlikte ana kurgudan sapmadan yazmak, kısacası rol yapma oyunu* Bu rplerden birinde rp yaptığım bir arkadaşın ünlüsü *Her rp karakterinin görünümünü daha ayrıntılı tasvir edebilme açısından seçtiği bir ünlüsü olmak zorundadır, bu ünlü veya seçilen görünüm ile avatar, dilenirse imza da yapılır* Lee Hong Ki idi, ki bu taş herif de yine diğer üyeleri de çok taş olan bir grubun ana vokalisti ve lideridir. Neyse işte, sonra bu ünlünün sahibi olan arkadaşım bana Shinee'yi falan dinletti, ilk başta sevmedim tabii. Lucifer'dı ilk dinlediğim, çok erkeksi gelmişti bana. Ah, bir de o zamanlar daha çok alternatif rock falan dinliyordum, bu şarkıda ise rap falan vardı. Kısacası, iğrenç gelmişti. Hele Minho, asdsasadfas 'Olm E.T.lere benziyor lan bu,' falan moduna girmiştim. Sonra FT. Island'dan Bad Woman şarkısını attı, ve ben o kadar rp yaparken gördüğüm, baktığım çocuğu tanıyamadım, üstüne üstlük ne garip bi şey lan bu böyle dedim, üstüne üstlük sesi de o kadar müthiş değil dedim! Yuh lan bana. Ehem, neyse. Şimdi ikisini de çok seviyorum tabii*-* Ondan sonra, okulda mobil facebook rulz modunda iken facebookta bir grup buldum, Turkey Waits for Shinee. Fact, ufo falan okuyup eğleniyorduk kendi aramızda, ve açıkçası Shinee grubunu gay sanıyorduk.*ÖNEMLİ NOT:Shawollar sakin olun, artık öyle düşünmüyoruz, kıymayın bizeaağğ Q.Q* Hatta ilk önce Taemin ile Minho'yu çift sandık, sonra Onew ile Taemin'i, sonra Onew ile Minho'yu falan... Ve evet, Jonghyun ile Key'i birbirinden ayırt edemiyorduk,zaten bizim için ikisi de aynıkişiler gibiydi. Hatta Hello adlı albümlerinin kapak resminde hevesle Bil Bakalım Kim oynuyormuşcasına 'Bak bu en uzunları, o zaman kesin Minho'dur! Bu da kıza benziyor, tamam bu da Taemin!' falan yaparken, geriye kalan üyeleri şu şekilde ayırıyorduk. 'Hmm, bak şimdi şu ikisi birbirine çok benziyorsa geriye kalan Onew, o ikisinden de biri Jonghyun biri de Key'dir...'

Biz bu şekilde sevdik Shinee'yi. Tabii sonra gay olmadıklarını anladık asfsafasdasd Gerçi hala İngilizce olan Shinee macrolarını okuyup eğleniyoruz. Ve bir taraf tutmak gerekirse 'Jonghyun-Key= Jjongkey, Minho-Taemin= 2min, Onew-Chiken= Forever alone'favori çiftlerim olur.

Neysem, ben bir süredir korelileri seviyorum. Koreceyi de öğrenmek istiyorum. Birkaç tane kaynak buldum, İngilizce üzerinden öğretiyor tabii. Mesela bunun gibi;

http://www.youtube.com/watch?v=pniA-K5vt2U&feature=related

Bu videoda Jenny denen vatandaş Kore alfabesini öğretiyor. Bundan sonraki videolarında Gramer, günlük konuşma vs vs konuları da mevcut. İngilizcesi iyi olan Korecanlara şiddetle*oklava rulz* tavsiye ediyorum. Hatta siteleri de var, Seemile ._.

Neyseeem, bugün başka bir kaynak adı daha aldım. O da facebook'tan bir grup. Sanıyorum sayfanın adını vererek birkaç cümle örneği falan verirsem sorun çıkmaz. Grubun adı, her gün 10 korece kelime 1 bilgi. Birazcık bakma fırsatı buldum, hoş bir sayfa. Bu da gözüme ilişen bazı kelimeler.

*Krom wae an: Krom tabii demekmiş, wae an ise neden olmasın. Biz bu cümleyi k8 ile birlikte kullanabiliriz tabii <3 *Pekala : geurom demek. (geurom=geurojiyo) *arasso= aracci gibi.. aracci/arasso anladım demek demekmiş... *beni bağışlayın: sillyehabnida (şilyehamnida)... *dangjang geuman : tangjang kımandiye okunur > ''Kes Artık'' demektir...

Sadece beş tane örnek verebiliyorum, çünkü daha adminlere bile sormadım bunun için... O.O Neyse, zaten sayfa reklamı yapmak için yazmamıştım bu yazıyı, uzun zamandır görüşemiyorduk ya, ondan o.o Ve, admin falan da değilim, adminler de tanıdığım değil fssadasdfa Bu yazıda amaç, Korecancılara yardımcı olmaktı... Bu suretle yazımda yer verdiğim, ve bunu yaptığımdan haberleri olmayan sayfaları bir daha analım ki sonradan sorun çıkmasın u.u

*Turkey waits for Shinee: Facebookta bana kalırsa en iyi çalışan Shawol sayfası. Aslında 'Turkey is waiting for Shinee' daha mı hoş olur diye düşünüyordum, neyse*-* Onew oppanın üyeler akşam kalkıp yemek yemesin diye bir keresinde buz dolabının önünde uyuduğu gibi garip ve komik bilgileri genellikle oradan alıyorum, Shinee röportajlarına da oradan bakıyor ve özellikle Jonghyun'un fanları ile nasıl konuştuğunu oradan takip ediyorum. Shawollara küçük bir not; eğer bir gün Shineeden bir üye ile sadece fanları olarak internet üzerinden konuşma fırsatı yakalayabilirseniz, bu üyenin Jonghyun olmamasına dikkat edin, ters tepebilir...

*Seemile: Youtubedan alıntı yaptığım kişi. Htmli bozmasaydım direk video olarak koyacaktım ama pc kafayı yedi asfasdasd Neyse, bu apla üzerinde o kadar çok durmayacağım, zaten yukarıda da kendisinden bahsettim. İyidir, hoştur. Kalbimizin Jennysidir o <3

*Her gün 10 Korece kelime bir bilgi: Bu da bir Facebook sayfası olmakla birlikte, bana göre en çok yararı görülen, etinden sütünden faydalanabileceğimiz bir forum modunda. Okuduğuma göre iki admini varmış, ikisi de uzun süredir Korece kursuna devam etmektelermiş. Umarız bir gün beraber bir blog ya da site açıp, öğrendikleri gibi en başından bize Korece'yi öğretirler. *Aslında ben de Japonca için aynısını yapmak istiyorum ama bakalım, kendime başka diller için ortaklar arıyorum*-* afasfdad*

Hoşça, ve sağlıcakla kalan balacanlarım, Saygılar....
Aichou FM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder