13 Ağustos 2010 Cuma

~Çivisi Çıkmış Rp~

'' Ne rpler gördük, kısa ama anlamlıydı; ne rpler gördük, uzun ama b*ktandı ''
Ne idüğü belirsiz yazıma, sağdan soldan çakma bir özlü söz ile başlıyorum efenim. Ne yalan söyleyeyim, çok sevdim ben bu yazma işini. Rplerimde artık belirli uzunluk sınırlamaları koyuyordum zira. Misal, Word'de bir sayfayı tamamlayınca, note defterinde de hiç yukarı aşağı indirmeden görülen son satıra gelince çok yerinde uzunlukta rpler elde edebiliyorsunuz. Ki kendinize sınır da koyduğunuzdan, ne karakterinizin her nefes alıp verişini yazarak saçmalıyor, ne de kısa kısa yazarak anlamsız rpler ortaya çıkarmıyorsunuz. Tabii ki amacımız, güzel yazmak...
Lakin bakıyorum da; vampirli, uçanlı kaçanlı, merdivenden kayanlı rplerde daha yeni yeni bir paragraf aşılmaya başlanıyor. Öeh be yavrum! Kafan sadece üç cümleye mi basıyor? Hadi tamam, ilk başladığımızda çoğumuzun rpleri üç beş satırlıktı.. Ama önemli olan kendini geliştirmek. Zira bu devirde yetenel önemli bir husus değil, önemli olan hırs. Gerçi bu hırsı benim gibi rplere bilinmeyen kelimeleri doldurup üslerini üslubuyla ekleyerek en son anlamlarını yazmayıp egonuzu şişirmeye değil; Termodinamiğe, Fonksiyonlara, Parabollere verseniz dünyanın bucaklarını dip köşe değil de, boğaz manzaralı villalarınızın karşısında ekstra buzlu soya sütlü az yağlı mocha lattelerinizi yudumlarken kitaplardan okuyabilirsiniz ki, bu en hayırlı olan yoldur.

Bazı arkadaşlar diyor ki; ödev tarzı şeyler yazarken şarkı dinlediğimde şarkı sözleri aralara kaçıyor. Ha?O.o Doğru mu duydum arkadaş, kaçıyor mu dedin? Eh, kaçıranda hata tabii. Zira ben böyle bir derdi hiç yaşamadım. Belki de hiç ödev yapmadığımdandır, bilemem. Lakin merak ettiğim bir şey var. Sonuçta karşılıklı rplerde cevap yazmakta bir yükümlülük. Yani okuldaki rütbeleri, sitedeki rütbelerle eşleştirirseniz ne kadar mantıklı olduğunu da kavrayabilirsiniz-eğer hala anlamadıysanız-. Peki o halde, rplerde de aralarda Slipknot'tan inciler bulmamız mümkün müdür, ey babam, balam, atam?

Gece Evi temalı katıldığım son iki üç rpg sitesinden bu yana, ki zaten toplasan beş siteye falan üye olmuşumdur, hiç girmedim bu vampir olaylarına. Tamam abi; sürekli geceymiş gibi yazıcaksın, bi rüzgar gelicek arka fondan, aşk rpsi ise yüzünü yalayacak, savaş rpsi ise yüzünü kamçılayacak falan filan... Hep e böyle mal mal Ay'a bakılır. Güzeldir, hoştur Ay. Ay candır, Ay hayattır. Çünkü kafanızı kaldırdığınızda binanın zibilyon adet yanan ışığından dolayı görünen tek şey Odur...

Anime temalı rpler ise ayrı bir olaydır. Bilmeyen birini olaya katmanız zordur, zira söylenenlerin tek kelimesini anlamaz. 'Jutsu öğrendim, Hokage oldum, anaa Geninlere bak oğlum' falan da filan da, ne anlasın şimdi mağdurceğiz?  Zaten bir animecinin dilini açtığın anda kurtuluşun yoktur. Ondan daha güçlü bir kuvvet gelmedi mi, Allah, yer bitirir seni. Hoş, bir de ondan daha çenesi kuvvetli birinin geldiğini düşünsenize, yazık mağdur şahsımıza, tavada cızbıza döner yeminle.

Kurgusu kendine özgü bir sitenin çok uzun süre tuttuğunu görmedim. Ya da en azından ben rastlamadım. FRP tadında rpler, elfler, topal cüceler, kamburlu büyücüler... Abim, site özgün de, karakterler özgün değil! Tüm bayanlar niye 90-60-90, tüm baylar niye üçgen vücutlu!? Zaten sırf bunun için ayrı bir blog açmak gerek de, neyse hadi...

Blog açmadan da özetleyebileceğim şey-hani şu az evvel bahsettiğim, okuduysan tabii- şu, niye erkeklerde hep 'hero' havası oluyor? Yahu kardeşim, bir bayan karakter kendinen alt rütbede biriyle partner olmayagörsüm, Yarabbim, Allahı gelse kız hep mağdur olur, esas oğlansa elli puanın altında günü kurtarır. Yok arkadaşım yok, sırf bu yüzden vasıfsız karakterler açıyoruz...

Bilader, anlayamadığım bir şey de şu, karakter kişiliğine uygun rp yazılmıyor. Uyuz olurum buna bak! Yahu sen kimsin, in misin cin misin, ilahi bakış açısı mısın ki, benim karakterimin duygu ve düşüncelerini değiştirebiliyorsun? Evet evet, çok yerinde oldu bu: İlahi Bakış Açısı. Ama çakma. Kendi karakterimle tezatlığa düşürüyor beni, utanmasa harakiri yaptıracak...

Hele bir de Nihilist karakterini olmayagörsün... En bedrenk kıyafetler giydirdiler üzerime, hayatımda hiç atmadığım kahkahaları attım sayelerinde... Tabii bunlar karakterim için geçerli, ben şahsen burada değil tırnaklarımı, hepten elimi yiyorum. Karakterim çok gülünce bayılıyor arkadaş, o da onun kusru. Ama yok, tüm rp karakterleri kusursuzdur ya, inadına tekrar ediliyor. Bir de benden torpil bekleniyor... Yahu senden önce yarattım ben bu karakteri, keyfinin kahyası mıyım da değiştireceğim, bi çektir git!

Dedim ya, kısa rplerden nefret ederim aslında. Ama anlamlıysa, dönüp dönüp okurum. Misal, anlatılanlar ancak o kadar uzun olabilir, yahut karşındaki karakteri oynatmamak adına orada kesersin, anlarım, saygı duyarım. Zira 'Rpde Karşındakinin Karakterini Ne Oynatabilir Ne De Konuşturabilirsin!' Uyuz olurum buna. Ama üç sayfalık yazılacak şeyi üç satırda anlatırsan kızarım. Misal, ' Alican sabah erkenden kalktı. Duşunu alıp dışarı çıktı. Akşama kadar iş aradıktan sonra tekrar evine döndü kendini yatağına attı.' YUH! Benim ninem senden daha güzel konuşuyor be hacım! Sen hiç yemek yemiyor musun, androit misin sen? Eee, karakterinin günahı ne, bre aptal!

Lakin o üç sayfalık içi dolu fıçıcık rpler... Allahım, öldürüyor beni. ' Şaziye cürretkar bakışlarını üzerine dikti. Kendi kendine gülmeye başladı. Hakikaten, salak salak gülmek ne güzelmiş! dedi içinden. Gülmeleri kahkahaya dönüştü. Boş boş gülüyordu. Gülüyordu ha gülüyordu. Gülmek onun işiydi. O gülmek için vardı. O gülmeliydi. Gülüyordu zaten ama gülerken... ' O Şaziye'yi ömrü billah güldürürler ama...>.< Bilhassa ben!

Artık anlaşmalı rplerimin başına karakterimi tanıtacak bir önsöz yazmaya karar verdim. Neden mi? En basit örneği ile, zombiye benzer bir karakterim var. Okuldaki namı da öyle zaten. Geçmişinde de bu yüzden hiç arkadaşı olmamış, hatta cadılar bayramında en güzel kostüm ödülünü almaya layık gösteriliyor. Yaşadığı yerin Belediye başkanı *Evet, Osaka Belediyesi rulaaz* ona yeni açılan korku tünelinde çalışmayı teklif etmiş. Kıssadan hisse. Peh! Bu arada, canlar, karakterimi çalmayın ha, bu konuda keskin hudutlarım var. Neyse, anlayacağınız yeni sitelerdeki trend kızlardan değil. Zira karakterlerin hepsi birbirine benziyor, ama bu farklı. Benim gibi bu kadar konuşkan bir insanın kırk yılda bir ağzını açan bir karakteri yönetmesi de garip tabii.. Neyse, karakter haklarıma saygı gösterilmiyor arkadaş! Niye öyle kalkık kızlar gibi kikirdeşen tiplermiş gibi yazmaya zorluyorlar beni? Niye direniyorum? Ama niye zorluyorlar? Meeh, uzadıkça uzar bu, diğer konuya geçelim...

' Cindy ogün deişik bişiiler yapmaya karra verince arkadaşlarını çağırmaya karar verdi telefonunu alıp aradı ' Alo Mırmırik kafedeyim gel' deyip telfonu kapadı çok heyecanlıydı yapacağı alışvrişleri düşndükçe heycanlanıyodu bi an kafasını çevirip arkasına baktı yakışıklı çocukları keserken bir de ne görsün...' Hey hey hey hey! Bürss, yavaş gel. İmla engelli arkadaş, ne yapıyorsun sen? Sen vampirli, haylı huylu kitaplardan önce lügat oku, öğren, adam ol. Türkçe'ne de hakim ol. Ara da bir de nokta koy, adamın asabını bozma...

Neden, neden, neden... Neden yeni yetme adminler sürekli tüm rplerimize çörekleniyor, neden?! Rp yapmayı biliyoruz, nerede sansüz koyacağımızı da...  Zira çocuk değiliz canım, az mı hentai izledik! Höö, ama yok, dinlemiyorlar arkadaş, dinlemiyorlar! Tam sansürü basıp bitiminden kontinyu yapacağım rpyi yazarken, üç satırlık bir RP IN ile basıyorlar. Rp Out da değil hani ha... Tüm kurgunun içine ediyorlar. Eee, sonra? Ver elini müdirenin odası! Oldu, yolda tahin pekmez, varınca yer yemez? Olmadı, olmadı sayın admin, olmadı... Bu sefer tutmadı. Banla lan, yedi ceddimi banla! Bana ne, ben en küfürlüsünden mesajımı beş altı kere duyurulara atmazsam neyim hülen!


Evet, sayın rpciler, değerli admincikler, bunları dikkate alın, yoksa ben sizi karantinaya alırım... İyi geceler, hayırlı rpler efenim...

2 yorum:

  1. Sen, sen, evet sen, beynimi okuyup olabilecek en yumuşak üslupla tercüme etmişsin içimden geçenleri sanki. o_O

    YanıtlaSil